11/08/2024

Het OBW GRACHTENCONCERT vindt dit jaar weer plaats op Zondag 11 augustus 2024 van 17.00 - 19.00 uur!
Dus ook dit jaar weer “OP HET WATER NAAST HET THEATER!” aan de Westersingel.

Het OBW Grachtenconcert is een vervolg op het Sneekweek Slotconcert wat in het kader van de zeil- en feestweek als spetterende slot werd georganiseerd in de grachten van Sneek. Dit onderdeel liet een heel een ander geluid horen dan in de Sneekweek in de stad te horen was op de muziekpleinen, namelijk in de vorm van een (semi) klassiek openluchtconcert. Omdat het meteen een groot succes was en dit concert in Sneek en omgeving het enige semi klassieke openluchtconcert bleek, is besloten er een vervolg aan te geven. In 2022 en 2022 maakte het Grachtenconcert deel van het Uit Festival Súdwest Fryslân, de aftrap is van het culturele seizoen in Sneek. In 2024 zal het OBW Grachtenconcert weer plaatsvinden op zondag 11 augustus, in het weekend na de Sneekweek.

Ook dit jaar gaanen we als Lionsclub via een aantal zorg-organisaties weer een 150 ouderen benaderen om als onze VIP-gasten dit mooie feest bij te wonen. Oudere vaak kwetsbare inwoners uit Sneek aan wie festiviteiten vaak grotendeel voorbij gaan. Zij kunnen zo aanwezig zijn bij een wat verlate uitsmijter van de Sneekweek.
's Middags trakteren we onze eregasten vanzelfsprekend weer op een natje en droogje en de intussen beroemde advocaat met slagroom.

Welkom bij het Grachtenconcert!