9 september 2023 tot 31 december 2024
Westersingel: “OP HET WATER VOOR HET THEATER!?”

Het OBW GRACHTENCONCERT vond afgelopen jaar plaats op Zaterdag 9 september 2023 van 17.00 - 19.00 uur!
Ook dit jaar was het weer “OP HET WATER NAAST HET THEATER!” aan de Westersingel.
Het OBW grachtenconcert maakte deel uit van het UitFestival Súdwest Fryslân, de aftrap van het culturele seizoen in Sneek. Van een markt met kraampjes, ontwikkelde het evenement zich tot een veelzijdig festival door de hele binnenstad, met optredens, exposities en straattheater. Ook afgelopen jaar weer een cultureel en muzikaal feest voor iedereen!
Het Uit Festival werd afgesloten met het OBW Grachtenconcert,  gratis toegankelijk voor jong en oud, uit geheel gemeente Súdwest Fryslân en daar buiten.

Ook in 2023 hebben we net zoals in voorgaande jaren als Lionsclub via een aantal zorg-organisaties weer een 150 ouderen benaderd om als onze VIP-gasten dit mooie feest bij te wonen. Oudere vaak kwetsbare inwoners uit Sneek aan wie festiviteiten vaak grotendeel voorbij gaan. Zij konden zo aanwezig zijn bij de uitsmijter van het UIT-Festival.  's Middags trakteerden we onze eregasten op een natje en droogje en de intussen beroemde advocaat met slagroom.
Het is nu nog onzeker maar mocht het concert weer door gaan: Welkom bij het Grachtenconcert 2024!