OBW Grachtenconcert zondagdagmiddag  11 augustus 2024 17.00 - 19.00 uur!

Zondag 11 augustus van 17.00 -19.00 uur is het "weer" zover:
Het OBW Grachtenconcert aan de Kerkgracht gaat weer los!
Ook dit jaar weer naast, op en in het water voor het theater!

Het Grachtenconcert is traditiegetrouw een feest voor alle Sneekers! De wal staat altijd vol met een zeer divers publiek en in het water liggen feestende en deinende sloepjes. Afgelopen jaren was dit mede een groot succes door het optreden van het  BASIC pop & jazz orkest onder leiding van Theo Brouwer. Zij voeren ook dit jaar het openlucht Grachtenconcert uit met een aantal zangers en zangeressen.

Ook dit jaar benaderen we als Lionsclub via een aantal zorg-organisaties weer een 150 ouderen om als onze VIP-gasten dit mooie feest bij te wonen. Oudere vaak kwetsbare inwoners uit Sneek aan wie de Sneekweek en andere festiviteiten vaak grotendeel voorbij gaan. Zij kunnen zo aanwezig zijn bij de nu verlate uitsmijter van de Sneekweek.  's Middags trakteren we onze eregasten op een natje en droogje en de intussen beroemde advocaat met slagroom.

VIP plaats voor uw sloep
Het concert is gratis toegankelijk langs de kades, maar voor de sloepplaatsen wordt een bijdrage in de kosten gevraagd van € 20,-. Ook kan u een prachtige VIP plaats krijgen voor het podium voor een bedrag van €100,-. Wanneer u zo’n prachtige VIP plaats voor uw sloep wenste dan kon u dit aangeven via email: Grachtenconcert@gmail.com

Sponsoren
Het OBW is hoofdsponsor van het concert. Ook droegen bij de gemeente SWF,  Sneek Promotion, Vereniging Ondernemend Sneek en natuurlijk wij als Lionsclub Sneek Waterstad. Wij geven daarnaast de 150 senioren de mogelijkheid om het Grachtenconcert bij te wonen.

Vindt u het belangrijk dat het concert plaats vindt en wilt u met uw bedrijf sponseren?

Dat zou geweldig zijn! U kunt u dit gedurende het hele jaar aangeven via email:grachtenconcert@gmail.com

Draaien Koninginnenbrug
De Koninginnebrug over de Looxmagracht draaide op zondag de gehele dag tot 20.00 uur.
Maximale doorvaarthoogte 1,40 meter (doorvaarthoogte vaste brug bij De Koperen Kees/Parkstraat).

UIT-Festival
Het OBW grachtenconcert maakte vorig jaar nog deel uit van het UitFestival Súdwest Fryslân, de aftrap van het culturele seizoen in Sneek. Het Uit Festival werd in Sneek afgesloten met het OBW Grachtenconcert, gratis toegankelijk voor jong en oud, uit geheel Súdwest Fryslân en daarbuiten. Nu vindt het als "vanouds" plaats in het weekend na de Sneekweek!

Toegang:
Het concert is gratis toegankelijk langs de kades, maar extra leuk is het natuurlijk als je vanaf je eigen sloep kan genieten van het concert. Je hoeft je niet aan te melden maar kan gewoon met je sloep komen. Er wordt per sloep een bedrag bijdrage van €20,- gevraagd als tegemoetkoming in de kosten voor het programma, die je ter plaatse kan afrekenen.

Vooraan liggen op een Vip plaats?
Wil je vooraan liggen om niets van het prachtige concert te missen? Dan kan je je aanmelden aan voor een VIP plaats voor het podium. Kosten per sloep € 100,- .
Aanmelden kan via Grachtenconcert@gmail.com  onder vermelding ‘VIP plaats OBW-Grachtenconcert’, naam en e-mail en er volgt een bevestiging. De kosten worden voorafgaand aan het concert of op locatie contant of via pin voldaan.