OBW Grachtenconcert zaterdagmiddag  9 september 2023!

Zaterdag 9 september 2023 van 17.00 -19.00 uur was het "weer" zover:
Het OBW Grachtenconcert aan de Kerkgracht ging los!
Ook dit jaar weer naast, op en in het water voor het theater, als afsluiting van het UIT-Festival!

Het Grachtenconcert is traditiegetrouw een feest voor alle Sneekers! De wal staat altijd vol met een zeer divers publiek en in het water liggen feestende en deinende sloepjes. Afgelopen jaren was dit mede een groot succes door het optreden van het  BASIC pop & jazz orkest onder leiding van Theo Brouwer. Zij voerden ook dit jaar het openlucht Grachtenconcert uit! De zangers en zangeressen waren Wout Mulder, Janneke Brakels, Maaike Kampen, Anne Visser en de R.E.D. Boyband.

Ook dit jaar benaderden we als Lionsclub via een aantal zorg-organisaties weer een 150 ouderen om als onze VIP-gasten dit mooie feest bij te wonen. Oudere vaak kwetsbare inwoners uit Sneek aan wie de Sneekweek en andere festiviteiten vaak grotendeel voorbij gaan. Zij konden zo aanwezig zijn bij de uitsmijter van het UIT-Festival.  's Middags trakteerden we onze eregasten op een natje en droogje en de intussen beroemde advocaat met slagroom.

VIP plaats voor uw sloep
Het concert was gratis toegankelijk langs de kades, maar voor de sloepplaatsen werd een bijdrage in de kosten gevraagd van € 20,-. Ook kon u een prachtige VIP plaats krijgen voor het podium voor een bedrag van €100,-. Wanneer u zo’n prachtige VIP plaats voor uw sloep wenste dan kon u dit aangeven via email: Grachtenconcert@gmail.com

Sponsoren
Het OBW was hoofdsponsor van het concert. Ook droegen bij het Cultureel Kwartier Sneek, de gemeente SWF,  Sneek Promotion, Vereniging Ondernemend Sneek en natuurlijk wij als Lionsclub Sneek Waterstad. Wij gaven daarnaast de 150 senioren de mogelijkheid om het Grachtenconcert bij te wonen.

Vindt u het belangrijk dat het concert plaats vindt en wilt u met uw bedrijf sponseren?

Dat zou geweldig zijn! U kunt u dit gedurende het hele jaar aangeven via email:grachtenconcert@gmail.com

Draaien Koninginnenbrug
De Koninginnebrug over de Looxmagracht draaide op zaterdag de hele middag.
Openingstijden brug waren van 13.00 uur t/m 20.00 uur

Maximale doorvaarthoogte 1,40 meter (doorvaarthoogte vaste brug bij De Koperen Kees/Parkstraat).

UIT-Festival
Het OBW grachtenconcert maakte deel uit van het UitFestival Súdwest Fryslân, de aftrap van het culturele seizoen in Sneek. Van een markt met kraampjes, ontwikkelde het evenement zich tot een veelzijdig festival door de hele binnenstad, met optredens, exposities en straattheater. Sinds 2020 werd het programma van het UitFestival verspreid over verschillende locaties in geheel gemeente Súdwest Fryslân, waarbij elk dorp, stad geënthousiasmeerd wordt een afwisselend cultureel aanbod in hun eigen dorp/stad te organiseren. Het Uit Festival werd nu afgesloten met het OBW Grachtenconcert,  gratis toegankelijk voor jong en oud, uit geheel Súdwest Fryslân en daarbuiten.

Toegang:
Het concert was gratis toegankelijk langs de kades, maar extra leuk was het natuurlijk als je vanaf je eigen sloep kon genieten van het concert. Je hoefde je niet aan te melden maar gewoon met je sloep komen. Er werd per sloep een bedrag bijdrage van €20,- gevraagd als tegemoetkoming in de kosten voor het programma, die je ter plaatse kon afrekenen.

Vooraan liggen op een Vip plaats?
Wilde je vooraan liggen om niets van het prachtige concert te missen? Dan kon je je aanmelden aan voor een VIP plaats voor het podium. Kosten per sloep € 100,- .
Aanmelden kon via Grachtenconcert@gmail.com  onder vermelding ‘VIP plaats OBW-Grachtenconcert’, naam en e-mail ener volgt een bevestiging. De kosten werden voorafgaand aan het concert of op locatie contant of via pin voldaan.