29/01/2019

Lionsclub Sneek Waterstad Sneek Waterstad bestaat 5 jaar!

De basis van onze club is in 2011 gelegd. Na 3 jaar intensieve discussie heeft de vriendenclub uiteindelijk besloten een Lionsclub te gaan worden wat geleid heeft tot formele oprichting van onze Lionsclub op 29 februari 2014.  5 Jaar, op 29 januari 2018, vierden we in 'besloten kring' in het Fries Scheepvaart Museum ons eerste lustrum. Bij deze gelegenheid waren vertegenwoordigers van het districsbestuur en andere Lionsclubs aanwezig naast onze leden en hun aanhang. Nadat Maarten Mook als man van het 1e uur onze geschiedenis had geschetst hield Meindert Seffinga, dieceteur van het Fries Scheepvaatmuseum een interessante inleiding waarin Waterpoort en Waterstad ruim aan de orde kwamen. Na ontvangst van de felicitaties en kadoos was er een gezellige borrel in de foyer van het museum onder muzikale begeleiding van de muziekgroep 'Gents in the Middle'. We kunnen terug kijken op een geslaagde gezellige avond en mogen als vriendenclub vol vertrouwen verder de toekomst in gaan. Op naar het volgende lustrum!