31 december 2025
Grootzand Sneek

BADEENDENRACE SNEEK
Een ludiek event met een serieus doel
Zaterdag 16 september 2023 om 12:00 uur vond het mega-leuke-super-coole waterspektakel plaats in de gracht van het Grootzand in Sneek.
De actie was een initiatief van Lionsclub Sneek en Lionsclub Sneek Waterstad.
Het ludieke event had een serieuze ondertoon. De opbrengsten van het evenement waren bedoeld voor extra voorzieningen van het nieuwe Odensehuis in Sneek.
Een Odensehuis is een inloophuis voor mensen met dementie, mantelzorgers, en hun familie- en vriendenkring.
Daarnaast was de opbrengst bedoelt voor het Luna Licht-Project VERLOREN wat eveneens in het thema stond Dementie in beeld, woord en muziek.
Voor meer informatie zie
Badeendenrace-Sneek.nl
D
e Badeendenrace Sneek bracht uiteindelijk bijna € 32.000,- min € 6.000,- kosten = € 26.000 op. € 15.000,- is hiervan naar het Odensehuis gegaan, € 5000,- naar het Lichtproject Verloren.
Het restant zal eveneens geschonken worden aan een doel gerelateerd aan dementie.